It's a boy! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Jana Van den Broeck - WaarBenJij.nu It's a boy! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Jana Van den Broeck - WaarBenJij.nu

It's a boy!

Blijf op de hoogte en volg Jana

13 April 2014 | Tanzania, Arusha

Hey Iedereen!

De dagen worden hier precies korter en korter, de tijd gaat hier steeds sneller en sneller. Weer een week voorbij dus breng ik jullie even op de hoogte van wat ik hier de afgelopen dagen heb beleefd.

Maandag was mijn week al goed begonnen. Ik heb namelijk mijn felbegeerde 40ste bevalling kunnen uitvoeren! Deze bevalling is op zich heel vlot verlopen, moeder en kind stellen het zeer goed. Leuk om uit te voeren dus. Het was haar eerste kindje en ze kreeg een flinke zoon. Er zijn weer 3 nieuwe studenten vroedkunde van Engeland toegekomen, waardoor het weer heel druk was. Dinsdag was het echter een heel drukke dag op stage. Tijdens deze hectische dag heb ik echter wel een geboorte in aangezichtsligging kunnen zien. Dit was een hele ervaring. De vroedvrouw heeft de bevalling uitgevoerd en ik heb deze geboorte mogen bijwonen. Desondanks dat het druk was op stage bleef mijn aandacht bij deze bevalling hangen. Dit omwille van het feit dat het er anatomisch allemaal anders uitzag dan ik gewoon ben om te zien. Alle studenten stonden met vraagtekens in hun ogen. “Wat komt er nu uit de vagina van deze vrouw ?” Ik vermoed dat de vroedvrouw dit heeft opgemerkt. Ze lachte met onze verwondering en veegde het gezichtje van het kind proper. We zagen duidelijk eerst een neusje, een mondje en twee oogjes bij de geboorte in plaats van eerst het hoofdje. Mijn mond viel letterlijk open van verbazing. Het was een hele ervaring. De rest van de week verliep veel rustiger.

Donderdagavond zijn we terug met alle vrijwilligers van Projects Abroad samengekomen voor de social night. Het was een zeer gezellige avond in het Mount Meru Hotel en het lekkere pizza buffet was een fijn pluspunt. Deze donderdagavonden met alle andere vrijwilligers zijn altijd heel leuk. Ik heb al heel veel bijgeleerd op vlak van wetgeving, schoolgang en sociale cultuur in andere landen. Zelfs over landen zoals Denemarken, waarvan ik dacht dat zij wel redelijk op de onze zouden lijken. Het is pas door het praten met andere dat je de échte verschillen van deze landen leert kennen.

Sinds vrijdagavond hebben we een nieuw lid van de familie ontmoet! De 10-jarige dochter Jacqueline is van internaat terug gekomen voor de paasvakantie. Dit is echt een heel schattig en lief kind. Ook haar Engels is zeer goed waardoor we gezellige praatjes kunnen houden. Er is sinds haar komst een bruisende energie in huis.

Zoals gewoonlijk hebben we gezorgd voor een ontspannend weekend. In de voormiddag heb ik voor school gewerkt. Jaja, af en toe moet dit ook eens gebeuren. :) In de namiddag hebben we het wat gezelliger gemaakt en onze zwemkledij aangetrokken voor een verfrissende duik!

Vandaag heeft de mama van ons gastgezin voorgesteld om samen het middagmaal te bereiden. Wij wisten echter niet goed hoe we hier aan moesten beginnen en dit had zij al rap door. Wij vertelden haar dat wij in België bijna niet koken, maar dat onze ouders dat doen voor ons. Nu was zij degene die verbaasd was. Zij vertelde ons wat we moesten doen en samen zijn we er in gelukt om een lekker middagmaal te bereiden. Het feit dat er af en toe iets verbrand was, leek het gezin gelukkig niet te storen. :)

Tot volgende week voor meer nieuws!

Veel liefs en groetjes,
Jana

  • 14 April 2014 - 14:31

    Simonne Frans:

    hallo Jana
    ieder reisverslag is er toch weer wat nieuws dat je hebt bijgeleerd dat een baby eerst met zijn gezichtje
    komt dat gebeurt wel niet zo vaak denk ik ,dat zal voor U wel weer een hele ervaring geweest zijn,
    ben blij dat verder alles goed gaat met jullie allemaal.
    veel lieve groetjes Bomma&Bompa X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Buitenlandse stage

Stage verloskamer in Arusha (Tanzania)

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2014

Bye bye rijst, Hello vacation!

27 April 2014

Laatste stageweek

20 April 2014

Happy Easter!

13 April 2014

It's a boy!

06 April 2014

Black Out
Jana

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 8857

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 17 Mei 2014

Buitenlandse stage

Landen bezocht: