Alles bijna geregeld!! - Reisverslag uit Sint-Katelijne-Waver, België van Jana Van den Broeck - WaarBenJij.nu Alles bijna geregeld!! - Reisverslag uit Sint-Katelijne-Waver, België van Jana Van den Broeck - WaarBenJij.nu

Alles bijna geregeld!!

Door: Jana

Blijf op de hoogte en volg Jana

04 Februari 2014 | België, Sint-Katelijne-Waver

Hoi hoi hoi!! :)

Even een kleine voorstelling van mezelf. Ik ben Jana Van den Broeck en ik ben een derde jaars student vroedkunde. Ik reis samen met enkele andere klasgenoten naar Arusha (Tanzania) af voor onze buitenlandse stage verloskamer. Wij krijgen van onze school (Thomas More Kempen) de kans om extra ervaring naar onze verdere carrière toe, te ontdekken en op te bouwen. Wij vertrekken 2 maart op avontuur en landen 17 mei weer terug (met beide voeten) in België. Wij gaan dus gedurende 2 maanden stage lopen in het Mount Meru Hospital, gelegen in Arusha stad zelf. Dit is een regionaal ziekenhuis waar ongeveer 30 dokters en 250 verpleegsters en verplegers werken en telt 450 bedden. De populatie van de patiënten die van dit ziekenhuis gebruik maken, is zeer variërend.

Natuurlijk hebben wij gedurende deze periode ook een verblijfplaats nodig. Hiervoor hebben wij de Nederlandse organisatie Projects Abroad onder de arm genomen. Zij hebben er voor gezorgd dat wij bij een lokaal gastgezin ongeveer 7km van het ziekenhuis mogen verblijven. Dit gastgezin is Paul en Evetha Massawe en hun 5 kinderen. Dennis (1988), Winifrida (1992) en Jackline (2003) wonen nog thuis. Ook heeft dit gezin 2 hulpen in huis. Deze zijn Juma Omary (1986) en Anna Joseph (1988). Het goed gevulde huis wordt nog gezelliger door hun 2 honden de kat en de kip.

Zoals jullie al wel zullen merken, is bijna alles geregeld voor onze buitenlandse stage en beginnen de zenuwen toch stilaan te komen! :)

Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes,
Jana

• 07 Maart 2014 - 07:13

Luc Segers:

Hawel, little one,

we kijken sinds zondag naar je blog maar er gebeurt precies niet veel in de afriek :-)

Nonkel L. en tante G.